mari ikut bontot saya :)

Monday 4 April 2011

cikgu sekolah ku yang kejam :)

dalam ramairamai anak murid cikgu , saya sorang lah yang selalu yang kena dengan nya , barubaru nih saya kena lagi dengan si cikgu nih , bukan nak aib kan cikgu saya , tapi just nak bercerita semua benda yang dia buat dekat kitaorang  , kitaorang gelarkan cikgu saya nie FUNGI + PUMGUN . fungi ni seorang cikgu yang tidak berperimanusian kepada pelajarpelajar nya , banyak memaki hamun pelajarplajar di SMKJ , contoh maki makian : bodoh , bangang , tada otak , mak bapak tak pernah ajar , dan barubaru ini , dia maki SEMUA PELAJAR DI DATARAN TEMPAT PERHIMPUNAN PAGI DIA TELAH MENYUMPAH SEMUA PELAJAR SEKOLAH JATI INI MACAM "CELAKA" pada hari ini saya telah membuat satu kes besar ? tapi saya rasa takda lah besar sangat , saya just pegi ke BILIK GURU UNTUK TANDA TANGAN BORANG SPM , niat dalam hati saya betulbetul baik untuk menanda borang tersebut , tibatiba saya diekori oleh fungi  , dan fungi menejur saya secara perli saya , kata nya "KAMU TIDAK PAYAH SAIN BORANG SPM PON TAPE , KAMU TIDAK LAYAK UNTUK AMEK SPM PON TAKPA SAMBIL PEGANG LEHER SAYA DARI BELAKANG DENGAN PENUH DENGAN GERAM KEPADA SAYA , tetapi ketika itu cikgucikgu lain tidak perasan kerana kononnya fungi itu mengurut leher saya , saya hanya bersabar ketika itu , lepas itu fungi menarik saya ke luar untuk memotong rambut saya , saya dengan penuh kerelaan pergi lah , ketika fungi memotong rambut saya , dia KUTUK MENGUTUK MAK BAPAK SAYA , lepas dia mengutuk mak bapak saya , takan saya nak diam ? saya mermerli fungi balik , selepas saya mermerli fungi , dia terus mencekik saya dengan muka angkuh sekali ! selepas dia mecekik saya , saya melawan , saya cakap itu jeh yang fungi boleh buat ? kemudian dia menarik saya pergi ke belakang bilik guru dan dia mencekik saya dengan kejam dan menghantukkan kepala saya di dinding sebanyak 5-6 kali , ketika itu ramai cikgu sudah bangun untuk menenang kan fungi itu , tetapi tidak membuahkan hasil kerana fungi sudah berhenti memukul saya , hati fungi yang tidak tahu akan kesakitan seorang pelajar , itu menarik saya dalam sebuah bilik yang jauh dari bilik guru , dan memukul saya tanpa belas kesian . dia memukul saya kerana saya mempertikai pasal fungi itu , nanti saya tulis dialog saya dengan fungi iu , haa , lepas puas dia memukul saya , dia  maki saya kenapa kamu ni CELAKA sangat ! sedangkan makbapak saya tidak pernah mendoakan KECELAKAAN kepada saya ,


fungi:kanapa kamu ni celaka ?!
saya:sebab cikgu dah mendoakan satu sekolah CELAKA ! termasuk saya telah tercelaka ,
fungi:masa bila saya mendoakan sekolah ini celaka ?! masa bila ! sambil menampar saya ,
saya:ada yang cikgu marahmarah pelajar kerana gelakgelak di perhimpunan ,
fungi:senyap dan memikir ayat ,
saya:kenapa diam ?
fungi:ubah topik , kamu nie banyak di beri peluang masih di sekolah , kalau di ikutkan , kamu dah dibuang! dari dulu sampai sekarang sama jeh !
saya:maksud ? saya jahat dari dulu ? kalau saya buat baik , cikgu tidak pernah nak pandang , malah lagi cari masalah yang saya buat , sebab  tu saya sama dari dulu dan sekarang !

ahh , letih nak berdialog !

cerita jelah ,
sambunggg :)
apa kegunaan cikgu di sekolah ? untuk menjadi contoh kepada pelajarpelajar di sekolah kan ? adakah patut seorang cikgu menyumpah anak murud nya yang tidak bersalah dan bersalah CELAKA ? apakah maksud celaka yang seberna nya ? baik ? pandai ? bijak ? patut kan seorang itu mengutuk ibubapa kita sesuka hati sambil gelakgelak ? jika anda semua jadi serperti saya apakah tindakan anda ? kenapakan PENGETUA sekolah tidak membuang cikgu tersebut ? haihh , malah saya yang di ugut untuk di buang sekolah :( kenapa saya tidak report ? kalau saya report pon perangai cikgu tersebut , mati hidup balik pon PENGETUA  salahkan saya , sebab sebelum nie saya dah cuba bua report , nih nak cuba buat report dekat JPN (JAMBATAN PELAJARAN NEGERI) kalaukalau dyorang dapat mendengar luahan hati aku ? untuk cikgu azah dan rozelan , terima kasih kerana menasihati saya dengan cara yang sangat baik :) sebak saya ketikaa cikgu azah menasihati saya sambil menepuknepuk badan saya , TERIMA KASIH , terimakasih juga kepada cikgu rozelan kerana bagi borang merit :) untuk saya membuat kebaikan,

No comments:

Post a Comment

entries

cerita saya ;)